• Aktuālākais
    • Kontakti
    • Par mums
      • Iestādes struktūra
    • Plānošana
      • Darba uzdevumi
      • Darba plāns
      • Attīstības plāns
    • Mūzikas, mākslas sinerģija
    • Grupas, nodarbības
      • 1.grupa - Ķipari
      • 2.grupa - Kāpēcīši
      • 3.grupa - Bitītes
      • 4.grupa - Kamolīši
      • 5.grupa - Pūcēni
      • 6.grupa - Spurainīši
    • Logopēdes sleja
    • Iestādes padome
      • Konts ZIEDOJUMIEM
    • Dokumenti
    • Jaunajiem vecākiem
    • Vecāku akadēmija
      • Vecākiem. Iesniegumi.
    • Biedrība
    • Privātuma politika
    • Publiskie iepirkumi
    • Vakances
    • Arhīvs
      • 2021./22.mācību gads
        • GADA NOTIKUMI
        • 1.gr.ĶIPARI
        • 2.gr. KĀPĒCĪŠI
        • 3.gr. BITĪTES
        • 4.gr. KAMOLĪŠI
        • 5.gr. PŪCĒNI
        • 6.gr. SPURAINĪŠI
    • Piekļūstamības paziņojums
    • Galerijas

    Bērna attīstība 5-6 gadu vecumā

    Kustību attīstība Roku un pirkstu veiklība  Kognitīvās prasmes (uztvere) Valodas  prasmes Sociālā  un emocionālā attīstība
     Lec uz vienas kājas.
    Lec ar abām kājām uz priekšu.
    Šūpojas šūpolēs, rāpjas.
    Var nostāvēt uz vienas kājas vismaz 10 sekundes.
    Pēc parauga uzzīmē trīsstūri un citas ģeometriskas figūras.
    Var uzzīmēt cilvēku.
    Spēj uzzīmēt dažus drukātos burtus. Spēj patstāvīgi apģērbties un noģērbties.
    Ēd, lietojot karoti, dakšiņu un reizēm arī nazi.
    Ir apguvis tualetes lietošanas iemaņas.
    Prot skaitīt līdz 5.
    Prot pareizi nosaukt vismaz 4 krāsas.
    Izprot jēdzienus: lielāks, mazāks, vairāk, mazāk.
    Ir izpratne par ikdienišķām lietām ( nauda, ēdiens, sadzīvē lietojamās ierīces).
    Spēj atstāstīt daļu no stāsta.
    Spēj pateikt teikumu, kas sastāv vairāk nekā no 5 vārdiem.
    Lieto nākotnes formu.
    Prot stāstīt par savu ģimeni.
    Prot pastāstīt sižetisku stāstu.
    Lieto darbības vārdus nākotnes formā atbilstoši situācijai. 
    Grib iepriecināt draugus.
    Grib līdzināties draugiem. Patīk dziedāt, dejot un tēlot.
    Izrāda lielāku patstāvību ( piem., izlemj kādas drēbes uzģērbt).
    Spēj atšķirt realitāti no fantāzijas. Rīkojas un darbojas atbilstoši situācijai.


     Ieteicams vērsties pie speciālista, ja bērnam ir vērojamas vairākas no šīm pazīmēm: 

              *bērns ir ļoti kautrīgs un bailīgs

              *bērns ir ļoti agresīvs

              *bērns nevar šķirties no vecākiem, neizrādot milzīgu protestu

              *bērns nespēj koncentrēties vienai aktivitātei ilgāk par 5 minūtēm

              *bērns rotaļājoties neizmanto fantāziju un iztēli

              *bērns lielāko daļu izskatās nomākts un nelaimīgs

              *bērns izvairās no daudzām aktivitātēm

              *bērns izvairās no saskarsmes ar bērniem un pieaugušajiem vai izturas neadekvāti situācijai

              *bērns nav apguvis tualetes lietošanas iemaņas

              *bērns nesaprot vienkāršus norādījumus ( piem., noliec grāmatu uz galda)

              *bērns neprot pats apģērbties, iztīrīt zobus vai nomazgāt rokas


    Vairāk par šo tematu var uzzināt šeit:

    http://drosaberniba.lv/emacibas/kursi/modulis-1

    Avots:

    http://pii-varaviksne.lv/vecakiem/noderigi/berna-attistiba/


    Izstrādātājs © 2012 IT Līderis