• Jaunumi
    • Kontakti
    • Par mums
    • Darba plāns
    • Grupas
      • 1.grupa - Ķipari
      • 2.grupa - Kāpēcīši
      • 3.grupa - Bitītes
      • 4.grupa - Kamolīši
      • 5.grupa - Pūcēni
      • 6.grupa - Spurainīši
    • Mūzikas, mākslas sinerģija
    • Logopēdes sleja
    • Dokumenti
    • Jaunajiem vecākiem
    • Vecāku akadēmija
    • Publiskie iepirkumi
    • Privātuma politika
    • Iestādes padome
      • Konts ZIEDOJUMIEM
    • Vakances
    • Arhīvs
      • 2021./22.mācību gads
        • GADA NOTIKUMI
        • 1.gr.ĶIPARI
        • 2.gr. KĀPĒCĪŠI
        • 3.gr. BITĪTES
        • 4.gr. KAMOLĪŠI
        • 5.gr. PŪCĒNI
        • 6.gr. SPURAINĪŠI
    • Galerijas

    Mēles mežģi

    Mēles mežģi

    Skaitīt mēles mežģus ir aizraujoši un jautri. Tie noder ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem.

    Mēles mežģi ir labs vingrinājums runas attīstībai, labai dikcijai un raitai runai.

    Bumbinas

    Šalkojošiem ošiem pāri

    Šodien šaudās koša spāre.

    Ačum bačum, čummā čūdi

    Čūdi riči ačum brī

    Ačum bačum kamēr tas,

    Čūda ričī ačum bas.

    Žagata uz žoga silā

    Žadzina un asti cilā.

    Žagata ar gudru galvu

    Žāvē saulē savu spalvu.

    Vien’ tik, div’ tik

    Trigu tragu

    Kauliņ, kociņ knikt!

    Saule kaltē visu dienu

    Sila malā pļautu sienu.

     

    Saule skudru saimi silda

    Skudras taisa smilgu tiltu.

    Ķīķeru ķāķeru

    Ķeburainie ķeburi.

    Šķērsu šķērsām šašķiroti.

    Ķīris nevar noķert ķīsi

    Ķīrim makšķere par īsu.

      Materiālu apkopoja un sagatavoja

    logopēde Vaida Kupše


    Septembris 2022

    Cienījamie, VECĀKI!

    Septembrī notiek bērnu runas un valodas attīstības novērtēšana!

    Ar novērtēšanas rezultātiem būs iespējams iepazīties oktobrī, iepriekš piesakoties uz konsultāciju pie iestādes logopēdes,
    zvanot uz norādītu tālruni!

     

    Logopēde Vaida Kupše

    t. 26544632


    Metodisko paņēmienu e-krātuve

    PROJEKTS: logopēdu ideju E-KRĀTUVE

           Materiāls paredzēts skolu un pirmsskolu logopēdiem, tomēr idejas smelties tiek aicināti arī pirmsskolas un sākumskolas pedagogi, bērnu vecāki un citi interesenti. Šajā materiālā darba autore ir apkopojusi Liepājas skolu un pirmsskolu logopēdu iesūtītos didaktiskos un uzskates materiālus, to metodiskos norādījumus, kurus paši logopēdi izmanto savā ikdienas darbā un vēlas dalīties ar kolēģēm.

         Šī projekta mērķis – didaktisko un uzskates materiālu apmaiņa (ideju līmenī) starp Liepājas pilsētas pirmsskolas izglītības iestāžu un skolu logopēdiem, izmantojot IKT 

           Darba autore: Liepājas pirmsskolas izglītības iestādes “Sprīdītis” logopēde Vaida Kupše


    Piekļuve e-krātuvei ŠEIT

    LOGOP


    Smalkās motorikas attīstīšana

    Smalkās motorikas attīstīšana


    Smalkās motorikas un runas/valodas traucējumu saistība

    Dominējošā smadzeņu puslodē, atrodas runas motorais centrs.
    Šis centrs izveido lingvistisko programmu: veic skaņu atlasi, vārdā skaņas saliek pareizā secībā, vārdus izveido pareizā locījumā, skaitlī u. c., tad pa nervu šķiedrām impulsi plūst uz artikulācijas orgāniem (
    mēle, lūpas, mīkstās aukslējas, apakšžoklis), nodrošinot to kustības.

    Galvas smadzenēs, runas motorais centrs atrodas blakus rokas kustību centram.
    Zinātnieki ir pierādījuši, ka pastāv savstarpēja saistība starp valodas/runas attīstību un smalko motoriku. Attīstot smalko motoriku, signāli nonāk galvas smadzenēs, notiek smadzeņu stimulācija, kā rezultātā tiek veicināta runas un valodas attīstība.


    Smalkās motorikas attīstīšanai

    •  Darbs ar plastilīnu. Plastilīnā vai veidošanas masā var sastiprināt pogas, makaronus vai zirņus, veidojot mazas glezniņas vai pat burtus u.c.
    • Var kārtot un šķirot pēc krāsām kokteiļa salmiņus vai krāsainus makaronus.
    • Attīstoši ir atsiet bantes un mezglus no dažāda raupjuma šņorēm.
    • Izveido sensoro kastīti vai grozu – trauku, kas piepildīts ar dažādiem dabas materiāliem, piemēram, riekstiem, čiekuriem, maziem kociņiem, gliemežvākiem, sīkiem akmentiņiem. Traukā esošos priekšmetus var ne tikai aptaustīt (un aizvērtām acīm mēģināt atpazīt), bet no sīkākajiem arī veidot dabas glezniņas.
    • Ieber lielāka izmēra putraimus vai pupas dziļā bļodā un iemaisi tajās sīkas rotaļlietas, kuras no trauka ir jāizlasa ārā.
    • Papīra plēšana, locīšana, burzīšana u.c.
    • Pogu pogāšana.
    • Puzles, mozaīkas, konstruktoru likšana.
    • Torņu celšana no klucīšiem.
    • Griezt ar šķērēm (atbilstoši vecumam).
    • Krāsot, zīmēt, rakstīt (pareizi satverot rakstīšanas piederumu).

     Izmantotie avoti

    https://autism.lovetoknow.com/Motor_Skills_in_Autistic_Children
    https://www.mammamuntetiem.lv/berns/bernudarznieks/42973/sika-motorika-valodas-koordinacijas-un-prata-attistibai-foto-padomi

    Materiālu sagatavoja logopēde Vaida Kupše


    Mammīt, gribu skaidri runāt!

    Mammīt, gribu skaidri runāt!


    Lūpu, mēles, pūšanas un elpošanas vingrinājumi vecākiem un bērniem 


    Kas ir artikulācijas aparāts?
    Tas ir – lūpas, mēle,
    apakšžoklis, mīkstās aukslējas. Artikulācijas aparāta kustīguma, plastiskuma un pareizas darbības rezultātā rodas visas valodas skaņas. Vislielāko uzmanību pievēršam mēlei, jo tas ir galvenais runas orgāns!


    Kāpēc jāveic artikulācijas aparāta vingrinājumi?

    Artikulācijas aparāta vingrinājumu mērķis – izveidot mērķtiecīgas, pilnvērtīgas un saskaņotas artikulācijas orgānu kustības, kuras nepieciešamas precīzai skaņu izrunai. 

    • Artikulācijas aparāta vingrinājumus ieteicams pildīt katru dienu no 3-10 minūtēm (atkarībā no bērna vecuma un spējām).

    • Veicot vingrinājumus, iesaistīt pozitīvas emocijas, pārvēršot tos par jautru spēli.

    • Sākt ar 2-3 vingrinājumiem, kad tie apgūti, tad pievienot jaunus klāt.

    • Vingrinājumus vieglāk būs pildīt spoguļa priekšā.

    • Sekot līdzi uzdevumu izpildes kvalitātei, nevis kvantitātei!

    • Katru reizi paslavējiet bērnu par paveikto, tas motivēs censties vēl vairāk!


      ŠEIT  izdrukājams materiāls ar dažādiem vingrinājumiem LŪPĀM, MĒLEI, ELPOŠANAI


    Septembris - novērtēšanas mēnesis


    Cienījamie, VECĀKI!

    Septembris – bērnu runas un valodas attīstības novērtēšanas mēnesis!

    Ar novērtēšanas rezultātiem būs iespējams iepazīties oktobrī, iepriekš piesakoties uz konsultāciju pie iestādes logopēdes,
    zvanot uz norādītu tālruni!

     

    Logopēde Vaida Kupše

    t. 26544632


     


    Runas un valodas attīstība

    1.slaids 2.slaids

    3.slaids 4.slaids

    5.slaids 6.slaids

    7.slaids


    Izstrādātājs © 2012 IT Līderis